De 5 troeven van pro-actief klantenbeheer

De 5 troeven van pro-actief klantenbeheer

De moderne consument is gewend om de volledige controle van zijn aankopen te bepalen.
Online zoekt hij het beste aanbod in combinatie met de beste service.
De professionele uitstraling van de aanbieder bepaalt daarbij voor een groot deel de definitieve keuze.

De webshops die het beste kunnen inspelen op de verwachtingen van de klant scoren dan ook het hoogst.

In de verzekeringssector is professionele uitstraling, zo mogelijk, nog belangrijker. Het komt er immers op aan om de klant het vertrouwen te geven dat zijn verzekeringen garant staan voor een zorgeloze toekomst.

Dankzij de moderne technologie kan je perfect inspelen op de behoeften van de klant via een pro-actief klantenbeheer.

Dit levert jou alvast deze 5 troeven op:

  1. Personalisatie
    Klanten worden dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven. Een nieuwsbrief van jouw kantoor is zeer goed om de klant eraan te herinneren dat jij zijn verzekeringsmakelaar bent.
    Het wordt écht een meerwaarde wanneer je een klant spontaan informatie bezorgt die een antwoord biedt op wat de klant op dat moment nodig heeft.
    Naast uw bestaande nieuwsbrieven loont het dus om de klant rechtstreeks aan te spreken over zijn specifieke situatie.
  2. Toegevoegde waarde.
    Elk gesprek met een klant kan waardevolle informatie opleveren waarop je, op het juiste moment, kan inspelen.
    Het is dus belangrijk om al deze data op te slaan en op het juiste moment pro-actief te gebruiken.
  3. Menselijk contact.
    Toestellen kunnen zeer gemakkelijk met elkaar vergeleken worden met mooie tabelletjes en een woordje uitleg erbij.
    Bij de gemiddelde aankoop is het menselijk contact dus van ondergeschikt belang.
    In de verzekeringssector is de behoefte om via menselijk contact een beslissing te nemen veel groter. Hier biedt de technologie ook enorme voordelen om online toch het menselijke contact te bewaren. (videocalls, chatmogelijkheden…).
  4. Selectie van de juiste klanten
    Pro-actief klantenbeheer loont als je erin slaagt om de juiste klant op het juiste moment te benaderen. Dankzij het optimaal inzetten van alle beschikbare data kan je ervoor zorgen dat het rendement van jouw klantenbestand fors verhoogt.
  5. Hogere omzet
    Tevreden klanten maken graag reclame voor jou. Als je kantoor erin slaagt om de verwachtingen van de klant te overtreffen en hen regelmatig te verbazen dan worden je klanten automatisch een uithangbord voor je kantoor.

Benieuwd hoe Comfortplan deze  voordelen voor jou inzet?

Schrijf je dan zeker in op onze volgende gratis webinar op  20 oktober om 11u of stuur een mail naar info@comfortplan.be voor een gratis demo op jouw kantoor.

Tot binnenkort.

Wim Meuleman